tisdag 19 januari 2016

Ja jag har mens, hurså?

Boken jag köpte åt mig själv till julklapp är definitivt värd ett eget läslust inlägg. Det är alltså en bok skriven av min favorit Youtuber Clara Henry, och boken handlar om mens. På dessa 180 sidor hittar nu i princip allting du någonsin kommer att behöva veta. Allt från biologiska förklaringar till varför saker händer med kroppen då vi har mens, mensen genom olika tidsåldrar och så vidare. Läsaren får fakta om hur det är på riktigt, myter krossas och man får tips om hur man ska överleva lingonveckan varje månad. 

Boken ger kanske inte den seriösaste bilden på basen av utseendet, det är färgexplosioner och ritade bilder runt kanterna. Men trots det ska faktan inte nedvärderas, jag tycker det gör det riktigt roligt. Det är en rolig bok helt enkelt, med riktig fakta. Och de som älskar listor kan nödda sig med det i den här boken. Som ni kanske förstått tycker jag mycket om boken, en del av berättelserna är bekanta från YouTube kanalen och den var kanske inte helt så bra som jag hade förväntat mig. Men absolut inte dåligt, och hej det är den bästa boken jag läst hittills i år (dock även den enda). Nej men jag vet inte, blev inte riktigt som planerat det här men läs den oavsett om du är så kallad mensare eller icke mensare, alla behöver den här faktan tror jag.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar