torsdag 12 maj 2016

Omtänk 2016

Just nu pågår Omtänk 2016 för fullt, det tar upp det mesta av min tid och mina tankar. Då tycker jag att det är schysst att förklara vad det innebär, det är nämligen inte helt lätt att förstå om man inte är inblandad. Det går ut på att första årskursen journalistikstudenter från Soc&kom, första årskursen mediestudenter från Arcada och andraårsstudenter i journalistik från Södertörn i Sverige. Vi delas in i lag med deltagare från varje skola och tävlar sedan mot varandra i en innovationstävling. Igår körde tävlingen igång och vi fick uppgiften, nämligen att identifiera ett problem med samhälsrelevans inom journalistiken och lösa det.

Så har vi haft pitchklinik med laget, en expert som höll det. I morgon går finalen av och vi ska pitcha våra idéer för en jury som sedan ska utnämna en vinnare. Idag hade vi ett "genrep" en övningspitch av vår idé för en annan jury än den som kommer att finnas på plats i morgon. De gav oss feedback och ställde frågor om vår idé. I morgon finslipar vi, i kväll övar jag in mina repliker så att allt sitter och så kör vi hårt i morgon. Jag är en av de två i mitt lag som ska stå på scenen framför juryn och pitcha. Allting kommer att filmas in och publiceras åtminstone på Youtube. Jag kommer att berätta om vår idé och hur det sedan gick i ett annat inlägg. Men håll tummar och korsa tår för vårt lag, jag vill vinna!

Bland annat Paula Salovaara kommer att sitta i morgondagens jury

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar