tisdag 25 april 2017

Populärmusik från Vittula

Det här är en bok som jag har haft en känsla av att väldigt många läste i skolan. Eller jag tycker i alla fall att lärarna och även eleverna talade mycket om den, frågade om man hade läst den och så vidare. Boken "Populärmusik från Vittula", och eftersom "alla" hade läst den så gick jag omkring och trodde att det var en riktigt bra och läsvärd bok. Och den fanns länge med på min "böcker att läsa-lista". Så då vi flyttade till stan och en del av mammas och Igos böcker flyttade in i min bokhylla hittade jag precis den boken och tänkte att nu  ska jag ta och läsa den. 

Och den läsprocessen blev så utdragen att det är sjukt. Det är inte en speciellt lång bok men jag måste säga att mig tog den inte alls tag i. Visst ett kapitel då och då gick ju att läsa, men är kapitlen fem sidor långa så går det inte jättefort. Det handlar alltså om två pojkar som bor i en liten by i norra Sverige, hittar musiken men suger på den och så lever de ett helt vanligt liv. Och det är väl det jag stör mig på, det händer verkligen ingenting och vissa saker är verkligen riktigt abstrakta och konstiga och jag förstod mig helt enkelt inte på boken. Tyvärr, men nu är den avbockad i alla fall och jag behöver inte mera gå omkring och tro att det är en fantastisk läsupplevelse som jag missat. 


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar