måndag 3 juli 2017

Girl Online

Publicerar förra veckans läslust inlägg nu i stället då det på grund av bröllopet inte blev av att publicera det på lördagen eller söndagen som tänkt. Det börjar redan vara ett tag sedan då jag tog vägen hem förbi biblioteket för att skaffa mig poänget "låna en bok på bibban" till sommartävlingen. Först hittade jag boken "Fantastiska vidunder och var man hittar dem: Filmmanuset", det vill säga den nya filmen inspirerad av Harry Potterfilmerna som vi såg med Jonathan i vintras. Och jag fullkomligt älskade ju filmen så jag måste bara låna den och läsa, det är ju ett filmmanus och jag ahr skrivit om filmen så jag tänkte inte göra ett skilt läslust inlägg om den. Däremot skriver jag detta inlägg om den andra boken jag hittade där, nämligen "Girl Online" av Zoe Sugg.

Zoe är mera käns som Zoella i blogg- och Youtubevärlden, har själv aldrig följt henne men har hört att många av de som jag följer gillar henne och att hennes första egna bok ska vara bra. Så då jag snubblade över den lånade jag hem den och läste den i ett nafs. Dels för att den är ganska lättläst och enkel men även för att den var riktigt bra. Det handlar om huvudpersonen Penny som skriver blogg under pseudonymen Girl Online. Den är bara hon och hennes bästa kompis som vet om bloggen, som är relativt stor men ingen vet vem som ligger bakom allting. Hon har det lite jobbigt just nu, men en bästa vän som har ändrats och hon inte längre gillar speciellt mycket och en crush vars signaler hon inte alls kan tolka.

Men så åker hon över jul till New York med sin familj för att hennes mamma ska fixa ett bröllop och där träffar hon en kille och de faller för varandra. Allt verkar vara för bra för att vara sant och då hon kommer hem märker hon sedan att det verkligen inte kunde vara så bra som det var.

En rolig, underhållande och lättläslig bok skulle jag beskriva den som. Jag gillade den mycket, ville fortsätta läsa och det var verkligen en sådan sorts bok jag behövde läsa just då. Inte behöva koncentrera sig allt för mycket utan bara ta in orden och bläddra fram sidorna. Rekommenderar verkligen boken! Och så var det ju roligt att lite känna igen sig i bloggandet och i att hon fick ut sina tankar genom bloggen. Började fundera på om man borde ha startat anonym blogg för att kunna skriva om precis allting. Men jag kom nog fram till att jag tycker om att dela med mig av så mycket av mig själv och bilder och så vidare att det nog inte skulle ha varit en grej för mig.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar